2014/03/17

Here Comes The Sun


Flower bud


Who made Kanji character of flower bud ?
 
誰がつくった文字なのだろう


Kanji / 蕾 was made with grass and thunder.
It has excellent taste.

草かんむりに雷とかいて
つぼみと読むのは素晴らしい

Aquilegia オダマキ

When spring is come,
flower buds will burst out in the fields.

とき至って野山に
花は爆発するのだ


hellebores  クリスマスローズ

Like the distant sound of fireworks exploding,

 遠い遠い花火のように


the blast sounds

その音はまだ


not yet reach us.

この世にとどいてこない


杉山 平一
日本の詩人、映画評論家
東京帝国大学美学美術史学科卒業
在学中 三好達治に認められ同人となる


この数日で 花芽がずいぶん 膨らんできましたね。
春の嵐に耐え、綺麗に咲いて欲しいです。

"Here Comes the Sun"
is a song written from the Beatles'
1969 album Abbey Road.

Here comes the sun
Little darling
It's been a long, cold lonely winter
Little darling
It feels like years since it's been here
 Little darling 
The smiles returning to the faces
Sun, sun, sun, here it comes
Little darling
I feel that ice is slowly melting
 Little darling
It seems like years since it's been clear
Here comes the sun, and I say
It's all right




ほら、太陽が昇る
そして僕は言う もう大丈夫
 
愛しい君よ 長く寒い淋しい冬だった
愛しい君よ こうなったのは何年かぶりな感じだ
愛しい君よ みんなの顔に笑顔が戻る
太陽が ほら昇る

愛しい君よ 僕は感じる 氷がゆっくり解けていく
愛しい君よ 晴れ渡ったのは何年かぶりみたいだ
ほら、太陽が昇る
そして僕は言う もう大丈夫