2014/06/22

Which finger ?

One, two, three, four five;

1, 2, 3, 4, 5


Koinobori

One I caught a fish alive.

生きた さかなをつかまえた


Six, seven, eight, nine, ten;
But I let it go again.

6, 7, 8, 9, 10
だけど にがしてやっちゃった


Why did you let it go ?

どうして さかなをにがしたの?


Because it bit my finger so.

ぼくの指をかんだから


Which finger did it bite ?

どの指 さかなにかまれたの?


 This ring finger on my left.

左手 薬指、ここんとこ

From Millan.Net
We had sparidaes meuniere for dinner.
 It was good !

この鯛は他の二匹と共に
私達の夕飯で、ムニエルとなりました。
美味しかったです。
From Millan.Net




Wrapped Around Your Finger

Staring at the ring around your finger.
I have only come here seeking knowledge,
Things they would not teach me of in college.
I can see the destiny you sold
turned into a shining band of gold.


君のその指のリングをただじっと見つめてる
そんな僕がここに来たわけは
大学じゃ教えてくれないようなことを知ろうと思ったからだ。
自分の「運命」を捨てる代わりに
君は輝く金の帯をその指にはめたんだ。